Animácia

Prečo je animácia ideálnym marketingovým nástrojom

Animácia ako marketingový nástroj

Ešte i dnes sa niekedy stretávame s názorom, že čo je animované, to je pre deti. Animované seriály ako South Park a Family Guy však tento predpoklad jasne vyvracajú, keďže spracúvajú kontroverzné témy, ktoré by pre menšie deti mohli byť nevhodné. Animácia má však oveľa širšie využitie než sú celovečerné animované filmy a seriály a podľa témy a spôsobu spracovania zaujme nielen detského diváka, ale i dospelého.

Podľa výskumu sa 65 % ľudí učí najlepšie vizuálnym typom učebného štýlu. Dobre spracovaná animácia je esteticky príťažlivá, pôsobivá a prispieva k ľahšiemu pochopeniu a zapamätaniu si informácie. Podľa komplexnosti projektu možno animáciu kombinovať i s audio komentárom a textom, čo ešte väčšmi pomáha posilniť vnímanie zdieľanej správy. Vďaka tomu sa i zložitejšie a technickejšie témy stávajú oveľa zrozumiteľnejšími. Nemožno sa teda diviť, že animácia sa často používa i vo videách zameraných na tréning zamestnancov, v online kurzoch a ako súčasť marketingových promo videí. Výborne funguje samostatne, ale aj ako doplnková súčasť videa, napr. v podobe animovaného intra alebo loga spoločnosti. 

Nikto nemá rád dotieravé nudné reklamy. Ľudia sa radi zabávajú a chcú mať pocit zábavy i keď ich niekto vzdeláva a “poučuje”. Čím zábavnejšie je video na Youtube, Facebooku a iných sociálnych sieťach, tým je väčšia pravdepodobnosť, že ho ľudia budú pozerať a zdieľať. K tomuto faktoru zábavy môže prispieť aj animácia. 

Animácia taktiež pomáha zvýšiť množstvo času, ktorý potenciálny zákazník strávi na Vašej stránke. Ľudia sú každodenne vystavení vplyvu množstva online videí, čo ponúka výhodný priestor na uplatnenie animovanej promo reklamy. Navyše google má tendenciu posudzovať obsah, nad ktorým strávi potenciálny zákazník viac času ako hodnotnejší a dôležitejší. Na rozdiel od obrázku alebo textu, ktoré čitateľa často zvádzajú k tomu, aby ich iba “preletel očami”, si animácia zvyčajne vyžaduje viac času a pozornosti zo strany diváka. To Vám môže pomôcť v celkovom pozitívnom hodnotení stránky a firmy a získať prevahu nad konkurenciou. 

Nespornou výhodou animácie je aj jej neuveriteľný kreatívny potenciál. Na rozdiel od tradičného videa, keď ste limitovaný možnosťami situácie pri natáčaní a rôznymi fyzikálnymi zákonitosťami tohto sveta, môže byť animácia výbornou alternatívnou. Nebojte sa odviazať a spraviť ju takou bláznivou a strelenou ako sa len dá. Pohrajte sa s komickosťou postavy alebo jednoducho využite možnosť zjednodušiť informácie do prehľadného animovaného videa. Aj pomerne “konzervatívna” animácia môže byť veľmi účinná, ak vhodne dopĺňa a zvýrazňuje jedinečnú identitu Vašej firmy a značky.

Ešte i dnes sa niekedy stretávame s názorom, že čo je animované, to je pre deti. Animované seriály ako South Park a Family Guy však tento predpoklad jasne vyvracajú, keďže spracúvajú kontroverzné témy, ktoré by pre menšie deti mohli byť nevhodné. 

Animácia má však oveľa širšie využitie než sú celovečerné animované filmy a seriály a podľa témy a spôsobu spracovania zaujme nielen detského diváka, ale i dospelého.

Podľa výskumu sa 65 % ľudí učí najlepšie vizuálnym spôsobom učebného štýlu

Dobre spracovaná animácia je esteticky príťažlivá, pôsobivá a prispieva k ľahšiemu pochopeniu a zapamätaniu si informácie. 

Podľa komplexnosti projektu možno animáciu kombinovať i s audio komentárom a textom, čo ešte väčšmi pomáha posilniť vnímanie zdieľanej správy. Vďaka tomu sa i zložitejšie témy stávajú oveľa zrozumiteľnejšími. 

Nemožno sa teda diviť, že animácia sa často používa i vo videách zameraných na tréning zamestnancov, v online kurzoch a ako súčasť promo videí. 

Výborne funguje samostatne, ale aj ako doplnok videa, napr. v podobe animovaného intra alebo loga spoločnosti. 

Nikto nemá rád dotieravé nudné reklamy. Ľudia sa radi zabávajú a chcú mať pocit zábavy i keď ich niekto vzdeláva a “poučuje”. 

Čím zábavnejšie je video na Youtube, Facebooku a iných sociálnych sieťach, tým je väčšia pravdepodobnosť, že ho ľudia budú pozerať a zdieľať. K tomuto faktoru zábavy môže prispieť aj animácia. 

Animácia taktiež pomáha zvýšiť množstvo času, ktorý potenciálny zákazník strávi na Vašej stránke. 

Ľudia sú každodenne vystavení vplyvu  online videí, čo ponúka výhodný priestor na uplatnenie animovanej promo reklamy. 

Navyše má google tendenciu posudzovať obsah, nad ktorým strávi potenciálny zákazník viac času ako hodnotnejší, a tým ho posúva na vyššie priečky vo vyhľadávaní. 

Na rozdiel od obrázku alebo textu, ktoré čitateľa často zvádzajú k tomu, aby ich iba “preletel očami”, si animácia zvyčajne vyžaduje viac času a pozornosti zo strany diváka. To Vám môže pomôcť v celkovom pozitívnom hodnotení stránky a firmy a získať prevahu nad konkurenciou. 

Nespornou výhodou animácie je aj jej neuveriteľný kreatívny potenciál. 

Pri tradičnom videu ste limitovaní možnosťami situácie pri natáčaní a fyzikálnymi zákonitosťami tohto sveta. V takom prípade môže byť animácia výbornou alternatívnou. 

Nebojte sa odviazať a spraviť ju takou bláznivou a strelenou ako sa len dá. 

Pohrajte sa s komickosťou postavy alebo využite možnosť zjednodušiť informácie do prehľadného animovaného videa. 

Aj “konzervatívna” animácia však môže byť veľmi účinná, ak vhodne dopĺňa a zvýrazňuje jedinečnú identitu Vašej firmy a značky.

autorka textu a animácie: Miroslava Pavlinská
www.miragrafik.sk | webdizajn, grafika a fotografia

autorka textu a animácie: Miroslava Pavlinská
www.miragrafik.sk | webdizajn, grafika a fotografia

error: Obsah je chránený proti kopírovaniu