1. Dobrý banner nesmie návštevníka stránky otravovať
1. Dobrý banner nesmie by otravný
Pop-up bannery sú síce častým, ale dosť nešťastným riešením. Mnoho návštevníkov v týchto prípadoch automaticky hľadá krížik. Nič neotravuje užívateľa stránky tak, ako nanútená reklama. Zatváranie vyskakovacích okien navyše zbytočne zdržiava zákazníka pri hľadaní toho, kvôli čomu Vašu stránku navštívil. Trpezlivosť ľudí pri prehliadaní klesá úmerne so vzrastajúcim počtom takýchto reklám. Ak to preženiete, tak sa niet čo čudovať, že zákazník dá radšej prednosť konkurencii.
Pop-up bannery sú síce častým, ale dosť nešťastným riešením. Mnoho návštevníkov v týchto prípadoch automaticky hľadá krížik.
Nič neotravuje užívateľa stránky tak, ako nanútená reklama. Zatváranie vyskakovacích okien navyše zbytočne zdržiava zákazníka pri hľadaní toho, kvôli čomu Vašu stránku navštívil.
Trpezlivosť ľudí pri prehliadaní klesá úmerne so vzrastajúcim počtom takýchto reklám. Ak to preženiete, tak sa niet čo čudovať, že zákazník dá radšej prednosť konkurencii.
2. Mal by sa zobrazovať najmä konkrétnej cieľovej skupine
2. Mal by sa zobrazovať najmä konkrétnej cieľovej skupine
Zvyšuje sa tým pravdepodobnosť, že potenciálny zákazník si tovar i reálne kúpi.Ak vieme, že niekto často nakupuje športové potreby, reklamy na termoprádlo budú preňho relevantnejšie než reklama na očné tiene. Dnes už našťastie nie je problém nastaviť zobrazovanie reklám podľa preferencií návštevníka.
Zvyšuje sa tým pravdepodobnosť, že potenciálny zákazník si tovar i reálne kúpi.
Ak vieme, že niekto často nakupuje športové potreby, reklamy na termoprádlo budú preňho relevantnejšie než reklama na očné tiene.
Dnes už našťastie nie je problém nastaviť zobrazovanie reklám podľa preferencií návštevníka.
3. Nemalo by na ňom byť priveľa textu a text by mal byť zrozumiteľný
3. Nemalo by na ňom byť priveľa textu a text by mal byť zrozumiteľný
Toto platí aj pri tlačených banneroch a billboardoch. Téma by mala byť jasná už na prvý pohľad. Ak používate metafory, pranostiky, príslovia alebo slangové výrazy, uistite sa, že ide o frázu, ktorá je všeobecne známa minimálne cieľovej skupine, ale v ideálnom prípade každému.
Toto platí aj pri tlačených banneroch a billboardoch. Téma by mala byť jasná už na prvý pohľad.
Ak používate metafory, pranostiky, príslovia alebo slangové výrazy, uistite sa, že ide o frázu, ktorá je všeobecne známa minimálne cieľovej skupine, ale v ideálnom prípade každému.
autorka textu a grafických návrhov: Miroslava Pavlinská www.miragrafik.sk | webdizajn, grafika a fotografia
autorka textu a grafických návrhov: Miroslava Pavlinská www.miragrafik.sk | webdizajn, grafika a fotografia