Príťažlivá a dobre zapamätateľná grafika je nevyhnutnosťou pre každú známu a úspešnú firmu.
Príťažlivá a dobre zapamätateľná grafika je nevyhnutnosťou pre každú známu a úspešnú firmu.
Je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť?
Je lepšie raz vidieť ako stokrát počuť?
To by mohla byť do veľkej miery pravda práve pre Váš blog či bussiness. Ľudia reagujú citlivo na stimuláciu vizuálnych zmyslov. Spisovatelia potrebujú veľa slov a metafor, aby opísali abstraktný pocit a vyjadrili pointu. Grafika, fotografia alebo kresba majú tú výhodu, že ich myšlienka je často jasná už na prvý pohľad. Dokážu vysvetliť a pochopiť veci oveľa rýchlejšie než naratívny text. A niekedy i zaujímavejšie. Poskytujú estetický zážitok a zvyšujú šancu, že sa informácia uloží do dlhodobej pamäte.
Dôkazom môže byť napríklad to, že si dokážeme zapamätať značku jediným letmým pohľadom na jej vizuálne stvárnenie. Nike, absolútna ikona v športovej móde, je svetoznáma nielen vďaka oblečeniu, ale aj jednoduchému a pritom nezabudnuteľnému logu.
Výhoda profesionálnej grafiky spočíva v sile presvedčivosti. Ak si má zákazník pohotovo vybrať medzi dvoma produktmi, rozhoduje sa podvedome, na základe impulzu. Dôležitú úlohu v tomto prípade zohráva i vzhľad balenia. Samozrejme, že kvalita samotného produktu je taktiež dôležitá, ale o tej neviete, kým ten obal neotvoríte. Na prvom dojme naozaj záleží.
To by mohla byť do veľkej miery pravda práve pre Váš blog či business. Ľudia reagujú citlivo na stimuláciu vizuálnych zmyslov.
Spisovatelia potrebujú veľa slov a metafor, aby opísali abstraktný pocit a vyjadrili pointu.
Grafika, fotografia alebo kresba majú tú výhodu, že ich myšlienka je často jasná už na prvý pohľad. Dokážu vysvetliť veci oveľa rýchlejšie než naratívny text.
Poskytujú estetický zážitok a zvyšujú šancu, že sa informácia uloží do dlhodobej pamäte.
Dôkazom môže byť napríklad to, že si dokážeme zapamätať značku jediným letmým pohľadom na jej vizuálne stvárnenie. Nike, absolútna ikona v športovej móde, je svetoznáma nielen vďaka oblečeniu, ale aj jednoduchému a pritom nezabudnuteľnému logu.
Výhoda profesionálnej grafiky spočíva v sile presvedčivosti. Ak si má zákazník pohotovo vybrať medzi dvoma produktmi, rozhoduje sa podvedome, na základe impulzu.
Dôležitú úlohu v tomto prípade zohráva i vzhľad balenia. Samozrejme, že kvalita samotného produktu je taktiež dôležitá, ale o tej neviete, kým ten obal neotvoríte.
Na prvom dojme naozaj záleží.
autorka textu a grafických návrhov: Miroslava Pavlinská www.miragrafik.sk | webdizajn, grafika a fotografia
autorka textu a grafických návrhov: Miroslava Pavlinská www.miragrafik.sk | webdizajn, grafika a fotografia